Zaświadczenie o działaniach ratowniczych

Wydanie zaświadczenia o działaniach ratowniczych

W celu uzyskania zaświadczenia należy:

1. Dokonać wpłaty w kasie Urzędu Miasta Łuków przy ul. Piłsudskiego 17,
21-400 Łuków.
Za wydanie zaświadczenia obowiązuje opłata 17,00 zł.

2. Wypełniony wniosek wraz z dowodem wpłaty opłaty skarbowej należy
dostarczyć do siedziby KP PSP w Łukowie, ul. Partyzantów 6, 21-400 Łuków
bądź za pośrednictwem skrzynki podawczej Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej e-PUAP (wymagany podpis elektroniczny). Jako tytuł wpłaty należy wpisać: opłata skarbowa za zaświadczenie.
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia. Dowód zapłaty albo jego uwierzytelnioną kopię pozostawia się w aktach sprawy.

3. Zaświadczenie wydawane jest w ciągu 7 dni drogą pocztową, przy czym istnieje możliwość wcześniejszego odbioru osobistego w sekretariacie siedziby komendy,
po wyrażeniu takiej woli.

4. W szczególnych przypadkach, o których mowa w ustawie o opłacie skarbowej, istnieje możliwość zwolnienia z tejże opłaty.
Podstawa prawna pobierania opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia na wniosek:
– Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
– Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.

Do pobrania:
Zaświadczenie o zdarzeniu.doc1

Skip to content